onsdag 3 mars 2010

Saker som stressar mig

1. Att ha tulpaner. Från stunden jag sätter dem i vasen tills jag för ut roskisen med vissnade tulpaner är jag lite stressad. Missförstå mig rätt, jag älskar tulpaner. Men det är ju ett evinneligt snittande och vattenbytande om de ska hållas fina.

2. Att ha orchidéer. Ack så vackra och dyra när man köper dem, men ack så fula när blommorna trillar av och man har kvar en torr pinne, blad som väller ut över kanterna och rötter som slingrar sig. Men likväl behåller jag dem ifall de sku börja blomma på nytt. (Har faktiskt hänt EN gång). Frågan är: när borde man ge upp och inse att en torr pinne är en torr pinne och kommer aldrig att bli något annat än en torr pinne?



3. Att läsa aftonbladet.

4. Att höra om isberg som är jätte stora (Det var sista gången jag nämnde det nu. Jag lovar.)

5. Killen med megafonen i Extreme housemakeover.

8 kommentarer:

Mia sa...

Orkideér BORDE kastas direkt blommorna faller. Jag e fullständigt övertygad om att de bara är en myt att de KAN börja blomma igen.

Erika sa...

Okej.
1. Köp plasttulpaner (fast jag int begriper mig på hur riktiga kan vara stressande)
2. Jag gjorde ett experiment med mina tre orchidéer efter att de blommat. En lät jag stå orörd, en klippte jag vid den andra tillväxt"stoppet" och den tredje valde själv att ta död på ena käppen. Nu har den ena börjat blomma igen och jag tror att det var den jag klippte.
3. Läs inte Aftonbladet.
4. Strunta i isbergen, de lär inte komma till rådhusgatan!
5. Titta inte på TV, läs t.ex. Kalevala som jag lånade häromdagen :D (alternativt nyaste marian keyes som du kan få låna av mig)

Lina sa...

Handfasta tips. I like! Har några invändningar:

1. Plastblommor? Yuäck!
2. Jag har klippt bort alla döda delar på mina men än så länge har inget hänt. Jag tänkte vänta till våren och ge solen en chans, sen åker de i roskis.
3. check!
4. du väljer alltså också alternativ b från mitt tidigare inlägg?
5. NEVER IN MY LIFE! (förutom det där med Marian Keyes. Men nu läser jag en bok av Kinsell, eller Cincella som mia kallar henne).

Mr.T sa...

Fast hon heter ju Kinsella och int Kinsell. EPIC FAIL!

Killen med megafonen kunde skickas till månen.

Det fick mej att tänka på reality program överlag. Jag kunde skriva ett inlägg om reality (om jag bara hade en blogg), och då sku jag dissa den genren för det mest. De är för lata för att hitta på fint fiktion, så istället sätter de apor in i begränsat område där de får gräla med varandra och ha sig. Då ska man göra pakt osv osv. WTF? Humbug säger jag.. Men säljer som svinmjälte!

MEN.. det finns faktiskt en reality serie jag gillar, och det är Kniven mot strupen

Hade jag en blogg så tror jag att alla inlägg skulle handla om saker som irriterar mig.. och de skulle inte ta slut med samma (som vissa kanske kan antyda).

Mia sa...

Haha,Tomppa. Calm down! :) Men bra idé de där med saker som irriterar en. Tack för tipset! Ska genast lägga upp en lista.

Mia sa...

Och som Tomppa säger så skriver du ju själv FEL hennes namn (kinsell) så du e väl inte så mycket bättre.

Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lina sa...

Ja men jag mena ju Kinsella.