lördag 20 mars 2010

Snögubbe

Idag har jag byggt årets första snögubbe. Eller egentligen så skena min kreativitet iväg med mej och jag gjorde istället en snökatt med alltför stor byst. Sonen försökte trycka armar åt kattstackarn men misslyckades så den fick vara armlös och även svanslös. Den blev jätte fin och jag kom på mej själv flera gånger att lägga lite VÄL mycket tanke bakom arbetet och finslipningen ville aldrig blir färdig.
Jag skulle ha tagit en bild om jag hade haft kameran med. Eftersom vi hade vägarna förbi parken med snökatten, senare på eftermiddagen så hade jag utrustat mej med kamera (vad gör man inte för sin STORA publik). Men när vi kom fram till parken fanns INGEN snökatt att finna. FATTA! Nån hade förstört min snökatt! Höjden till fräckhet alltså!
Måste säga åt sonen att katten hade sprungit bort för att han inte skulle vara så ledsen.

F-n ta alla kattförstörare!

5 kommentarer:

Lina sa...

Ååå jag som blev så nyfiken på hur katten såg ut. Det var verkligen nedrigt gjort av kattförstöraren. Riktit riktit nedrigt!

Mia sa...

Jaaa!! Nästan så nedrigt att man sko vila anmäla det till nån... instans eller nåt.

Lina sa...

Det var annars en bra save det där med att katten sprungit bort. Snyggt!

Mia sa...

Jå, ja e så där. Snabbtänkt. Och it worked like a charm..

Lina sa...

Det ante mig.