torsdag 25 mars 2010

Dag 1 på kaninvaktsassistent jobbet

Hade ju föreställt mig något litet och gulligt i en liten, näpen bur. Men när vi anlände till jobbet trodde jag först att människorna hade bävrar i buren. Har aldrig sett större kaniner alltså. (Stampe släng dig i väggen).


Mr T hade visserligen sagt att det kan vara bra att vi är två så att den ena kan se till att de inte smiter undertiden den andra petar in mat åt dem. Och nu förstår jag hur han tänkte. De här kunde lugnt knuffa omkull vilken människa som helst och skutta ut i friheten.

Turligt nog visade det sig att vi var en dag för tidigt så än har ingen av oss behövs krypa in i buren. Men imorgon är en annan dag. Håll tummar och tår för oss.

5 kommentarer:

Mia sa...

Oj, jag blir lite skrämd av dessa jättekossor.. eller förlåt, kaniner.
Lycka till imårån!

Anonym sa...

Haha, jag älskar dina teckningar! :D

Hanna

Lina sa...

Mia: Gissa om jag var rädd när jag stod öga mot öga med dem!

Hanna: Med den kommentaren försvann all min teckningsångest som jag byggt upp under lågstadietiden. Jag tackar.

Bara ett liitet tips sa...

Fina, roliga teckningar MEN...
Varför har tre små söta flickor SVART som bakgrundsfärg på sin blogg?? Hört talas om pastellfärger? Rosa?

Erika sa...

"små söta flickor?" Känner du oss? hahaha :) Jo, svart är ingen bra bakgrundsfärg, ville egentligen ha bloggen lite påskig nu, men såg int heller så lyckat ut med gul eller grön bakgrundsfärg. Men erkännes att det ser för jävligt ut som det är nu också :D
Rosa blir det ALDRIG!