lördag 13 mars 2010

Hormoner

Jag är visst lite ostabil imorn. Jag fick tårar i ögonen två gånger när jag läste lokala morgontidningen. Första gången när jag läste att en sann sömnstrulare på 1½år fått sin 11-12h sömn med hjälp av Sova-hela-natten kuren. Kuren har också varit under disskussion i några bloggar den senaste tiden. Jag blir så lycklig när jag hör att barn och föräldrar får hjälp med sömnen. Minns hur det var när jag var fem före att ringa psyket när vi inte fick sova.
Den andra saken som gjorde mej tårögd, var när jag läste en annons om någon som fått baby. Känner inte ens föräldrarna! Vet inte vad detta beror på. Hoppas blir stabilare under dagen.

6 kommentarer:

ivrig ÖT läsare sa...

Du är känslig. Bara att erkänna. Nu ett litet tips för er alla. Såg att en fd klasskamrat i förskingringen (läs Ukraina) skall återvända till hemstaden. Skulle det inte vara roligt att ordna en reunion nu? Han skulle säkert uppskatta ett sånt initiativ.

Mia sa...

Tror jag de! Låter som en mycket bra idé. Måste utvecklas!

Anonym sa...

Vad sött Mia. Det kanske är modersinstinkter och inte endast hormoner. Tänk vad fint att vara glada för andras skull :)
h. ylva

Lina sa...

Kan det ha berott på att du undermedvetet visste att jag kände föräldrarna (eller den ena) till den nya babyn? Måste nästan vara så.

Erika sa...

Det var nog säkert tårar av lättnad då du själv nu får sova och då du fick en flashback av sömnlösa nätter.
Angående den där reunion grejen, klasskamraten i fråga skrev ju fult om oss på pulpeter så det lockar kanske inte direkt. Vi kan ha reunion på avstånd, med oss på läktar-avstånd :)

Lina sa...

Jag vill ha reunion på ännu längre avstånd helst. Annars kanske han hittar på rykten om mig att jag har ihop det med någon annan än min man. Så som han så fint gjorde i högstadiet en gång. Som vi har saknat det geniet.