lördag 27 mars 2010

Trafikregler

Alla vet ju att människorna i denna stad inte kan köra bil. Jag skulle dock vilja tro att jag är ett undantag.

En regel som folk har extra svårt med är då man kommer till en korsning och det kommer bilar från tre olika håll. Då är det ju den som inte har någon från sin direkta höger som har förkörsrätt. Jag tycks vara den enda som känner till den regeln här i stan så därför håller jag extra noga koll på den. Kommer jag till en dylik situation kör jag väldigt målmedvetet in i korsningen samtidigt som jag överdrivet artikulerar "JAG HAR RÄTT EFTERSOM INGEN KOMMER FRÅN MIN DIREKTA HÖGER!". Har jag dessutom Mr T i sätet bredvid mig kan han förstärka mitt budskap genom att se riktigt strängt på förarna i de andra bilarna.

Idag uppstod en sådan situation. Problemet var bara det att den ena bilen skulle göra en högersväng och för att göra en lång historia kort så borde jag alltså ha släppt den bilen före. Det gjorde jag alltså inte. Nu kanske ni förväntar er ett smaskigt slut på den här historian i form av en krock. Men det hände inget smaskigt alls. Jag körde iväg med svansen mellan hjulen och ber nu via bloggen gubben i den gula bilen om ursäkt. Jag gjorde fel!

1 kommentar:

Mia sa...

Skönt att ha fått denna historia utredd!