torsdag 11 mars 2010

Bönesvar

Igår på mitt arbete kom jag i kontakt med en människa som var mycket religös. Han såg inte gudfruktig ut på nåt sätt och kanske därför blev jag så paff när han på största allvar berättade att han varit på en gudstjänst/samling där en dam fått hjälp av Gud via predikanten (eller vad hans titel nu var). Tanten hade haft ena benet 5cm kortare än det andra och livslånga ryggproblem. Men när predikanten då hållt händerna över hennes ben och bett för henne, hade hela församlingen kunnat se hur benet växte till normal längd. Hennes ryggproblem var alltså puts väck from then on. Lyllo henne.

Vad säger man? Jag visste inte, men hörde sen mej själv säga. "Oj, 5cm är ganska mycket"
Haha. Som om 1cm skulle vara en baggis att få att växa ut, med samma metod!

Vet inte hur jag kunde hålla mej allvarlig. Det här är bara en av de där situationerna när man bara måste gå ur sin egen kropp för att hantera det hela.

4 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hmm kanske ni borde anställa den där predikanten på ert jobb? Fast då sku ni ju int ha så mycket jobb å andra sidan.. Jag sku kunna ta några cent till på båda benen tack!

Hanna

Mia sa...

Ja, de där e säkert bara ETT av hans underverk så vi lär nog bli utan jobb om vi anställer honom. Men för privat bruk skulle det väl inte vara helt fel! Vi kan anlita honom ilag. Jag tar 10cm/ben.

Erika sa...

Jag är också med! Månne vi får grupprabatt?