lördag 13 mars 2010

Utgång

Jag är egentligen jätte trött efter en vecka av nattskift och kurs i helgen, men eftersom jag är ledig imorgon blir det utgång ikväll. Eller jag måste skriva klart en hemtent imorgon, som skall inlämnas på måndag, så riktigt ledig är jag väl inte. Fick dock ett plötsligt behov av att fara och dansa med YoYo, Cronj och Fränä ikväll, vi har alltid otrooooligt kul tillsammans på krogen. Y. sade dessutom att man är bara extra kreativ dagen efter, så jag litar på henne och laddar upp för hemtenten med en utekväll!

Allt emellanåt händer det något lite lustigt då man är på krogen och vissa händelser eller samtal glömmer man inte. T.ex då jag i somras stod och pratade med en kompis i närheten av bardisken och en karl som just fått sin öl vände sig om och fixerade mig med blicken.

Mannen: Hej! Ja e bond! *sträcker fram sin enormt stora hand*
Jag: Jassåå *räcker fram handen och tar emot ett kort och kraftfullt handslag lite som Linas*
Mannen: Ja har 100 mjölkkoddona!!
Jag: Sidu bara!
Mannen: Vill do djift de me me?
Jag: Nej tack.
Mannen: Nehe *vänder sig tillbaka mot bardisken, fortsätter konversationen med sin kompis och tar en ordentlig klunk av sin öl*

Vilken effektivitet!

Och ja tack, vi ska ha det så kul ikväll :)

7 kommentarer:

Lina sa...

Blev mitt handslag just dissat? Är inte riktigt säker. Är mäkta impad av bondens effektivitet och hans många kossor. Tycker du borde ha slått till direkt. Det kunde ha blivit lite som i "Grabben i graven brevid". Ser du honom ikväll tycker jag du ska fråga om erbjudandet står kvar och ta anställning på ett bibliotek. Puss.

Lina sa...

Och förresten ses vi ikväll hos S.

Erika sa...

Nej nej, ditt handlag blev absolut inte dissat!
Va kul att vi ses, ni andra kan ju komma och skaka lite röv också! " I like big buts and I cannot lie"!

Erika sa...

Och förresten skrev du bara så där om bonden för att slippa göra powerpointen, jag synade din bluff, Hah :D

Lina sa...

Tycker du jag har stor stjärt Erika? Var ärlig nu. Eller förresten...LJUG om du måste!

Erika sa...

Slut ti bråk å låtsas uppfatta allting fel, de ju du som alltid önskar den låten :)

Lina sa...

Mejbi bejbi.