torsdag 11 mars 2010

Gnällspik

Den senaste tiden har jag med jämna mellanrum tänkt tanken "Måst man om int man vill?".
Precis som när man var liten och det var något man inte ville göra, som t.ex. hoppa från 3-meters trampolinen i simhallen.

Nu dyker tanken upp när jag skall till nattskift, när jag måste skriva månadsrapporter och hemtenter och gå på kurs i helgen. Ja vill inte riktigt vara med just nu. Jag vill vara på Karibien under en palm med en frozen strawberry margaritha i handen.

Jag känner mig som en riktig gnällspik, men ibland får man väl gnälla?


Mia eller Lina, skulle någon av er kunna illustrera gnällspiken? Skulle vara trevligt ifall jag skulle få se den när jag loggar in 02.00 och gör allt för att skjuta upp rapport skrivandet.

2 kommentarer:

Lina sa...

Typiskt att man får ett sånt här uppdrag just när paint-datorn är upptagen. Återkommer eventuellt med bild imorgon. Snart tar jag natten.

Mia sa...

KLART man får gnälla när man måste vaka hela natten.

Angående PAint, så överlåter jag åt min syster -konstnären.