måndag 8 mars 2010

Minisemester

På torsdag kväll, efter ett arbetspass och en konditionsboxningsträning full av skratt, firade jag att jag hade 3 lediga dagar framför mig. Jag tänkte skåla med mig själv med ett hederligt glas oboy, men bannades sedan i 30 sekunder när jag märkte att mjölken var slut och jag i stället fick så lov att hälla upp ett glas Baileys on the rocks. Bittert.



På fredag hamnade jag först att fara och punktera bihålan eftersom min auktion tidigare här på bloggen inte burit frukt. Läkaren fnissade när jag ropade Jeiiijj, när bihålan, till allas kännedom var tom och jag numera är inflammationsfri. Efter det körde jag ner till Åbo. På vägen ner tänkte jag att nu jädrans skall jag skaffa mig en duglig karl därifrån, som jag tar med mig hem till Jeppis och gifter mig med om ett par år. Nå, jag kom ju fram på eftermiddagen och var så trött så att jag inte orkade lägga på mig "dansasskoa" mera den kvällen.

På lördag spenderade jag kvalitetstid med brorsönerna. Vi var och simmade och senare och åka pulka. På kvällen var min bror och hans fru på restaurang medans jag lekte med bilbanan med pojkarna och sjöng "blinka lilla stjärna" och "tänk om jag hade en liten apa". I något skede övervägde jag att lära gossarna snapsvisan "Theobald Thor", men lät sedan bli, vilket jag ångrar så här i efterhand. När gossarnas föräldrar kom hem var jag så slö, så jag lämnade hemma och kollade filmen "Funny people" som dom hämtat på hemvägen. Jag sände Åbomännen en ursäktande tanke då jag inte kom ut för att "sweep them off their feet".

På söndag var jag och min brors fru på "Naisday", en skönhetsmässa för kvinnor på Karibia. Där fanns det faktiskt karlar också, men de flesta var femininare än mig. Trots detta var det en mycket trevlig dag, jag köpte hudvårdskrämer, fick mina skuldror masserade i 15 minuter. AJ AJ! var på en kort ståuppkomik-show samt lyssnade på en föreläsning om meditation och mediterade i 10 minuter i änglaporten. Tummen upp för allt utom det sista, no comments about that. Det var dessutom en karl som masserade mig, men av diverse orsaker valde jag att inte försöka få med honom till Jakobstad med mig.

Jag kan dock konstatera att jag fortsättningsvis behöver massage. Min brorson lärde mig något jag absolut borde testa när jag vill ha något, ex. massage då i mitt fall. Det går ut på att sänka blicken och lägga huvudet snett neråt och säga: "Snälla, Snälla X (personens namn), kan jag få..," Sen upprepar man detta flera gånger och drar ut på snääääällä snäälla tills man förhoppningsvis får sin vilja igenom. Jag ska testa det så fort jag får en chans!

Trots att jag körde upp till Pampas tillbaka utan karl, var det en riktigt bra helg. Jag skrattade gott åt en massa roliga kommentarer gossarna kläckte ur sig och även när min storebror lekte med tågbanan långt efter att pojkarna gått och sova. Som pricken på i, fick jag med mig filmen Highlander (som jag bloggat om tidigare), till min förvåning fanns den i min brors dvd-samling! I love him! Så i natt blir det kvalitetstid med Duncan Macleod! Därtill har jag med mig 9 andra filmer.


Nu väntar jag bara på att Linas skall hålla en powerpoint presentation åt mig om de 10 pojkvänskanditater hon har haft som uppgift att lista åt mig under sitt sportlov. Spännande värre!

2 kommentarer:

Mia sa...

HAHAHA!!!! Sicken rolig helg. De där övertalningsknepet ska jag oxå prova på. Tack för tipset.

Lina sa...

Det var en uppdatering som heter duga. Jag är nöjd! Men oboy vad du har otur med obyen! :D (Fundera ganska länge på den).

Men de där att...att de här...jag liksom arbetar på den där powerpointen. Ska snaaart, riktigt snaaart visa den.