onsdag 31 mars 2010

Deckare

Jag tycker om svenska deckare. Beck och Wallander är favoriterna men på senaste tiden har jag också upptäckt Johan Falk.

Dock har jag ett litet problem med den serien, nämligen huvudpersonen. Jakob Eklund är så totalt oövertygande i sin roll som polis. Speciellt i sin roll som vänsterprasslande och så där hemlig polis i Gruppen för särskilda insatser (Bah! Vilket töntnamn på en häftig polisgrupp!). Jag blir galen av hans släpiga och monotona röst. Jag vill bara ruska om karl. Men som tur är finns ju Joel Kinnaman där och räddar upp hela serien. Tack gode Gud för Joel Kinnaman.


Släpig!


Mumma!

4 kommentarer:

Erika sa...

Mumsfilibabba! Det där verkar som något jag kunde tänka mig att titta på också!

Lina sa...

Abselut! I Jens Lapidius film Snabba cash är han dessutom rakad på huvudet i slutet. Då är han ännu mera mumma. Dubbel-mumma.

Mr.T sa...

just så

Mia sa...

Jag var ju inte såå impad av serien men Denna Joel är ju inte så illa