onsdag 17 mars 2010

Jag är tydligen sjuk

Min blivande man tycker att jag spenderar mer tid på datorn än tillsammans med honom. Han har nämnt ord som beroende, sjukligt, datanörd, fyrkantiga ögon osv. Det låter allvarligt. Jag visste inte att jag var drabbad på det här sättet. Men det är tydligen så det ligger till. Så nu har han infört en regel om 2 datafria dagar i veckan. Tisdag och söndag tror jag det var. (Måste snarast ta reda på så jag vet säkert för jag vet inte vad straffet är om man bryter regeln.) So from now on så är jag inte anträffbar dessa dagar. Jag hoppas ni har förståelse.

P.s Tror ni detta är en förklädd 30-års kris ? För det påminner farligt mycket om en episod i mitt och Linas liv när mamma och pappa ansåg att vi måste vara hemma halv9 om kvällarna för att "varva ner" innan vi skulle sova för natten. Vi var 16år. Ja.. eller 9, minns inte så noga.

3 kommentarer:

Lina sa...

Ååååh, det skriker inte 30 års kris om den regeln. Snarare 60! Hälsa sambon att han ska get a grip. alla dagar är datordagar och där med bastu.

Mr.T sa...

omg säger ja bara! du kan föreslå då två tv-fria dagar för honom, eller snarare text-tv-frida dagar :D

Mia sa...

Will do! :) Få se hur det tas emot.