onsdag 17 mars 2010

Tulpanspektaklet

TVÅ ynka dagar (give or take) var de vackra. Trots att jag skötte dem med silkesvantar.

Gav ny snittyta:













Gav nytt vatten:













Och detta var tacken!





Eventuellt stod de en dag utan vatten. Men kåm ååååån. En dag hit eller dit ska de väl klara av.

Need I say stressad?










EDiT: Jag torkar svettdroppar från pannan. Upptäckte precis att jag skrivit snittyta i TVÅ ord (--> snitt yta). Tuuuur att jag kom på det innan särskrivningspoliserna (som det tycks krylla av nu för tiden) högg till. Puh!

3 kommentarer:

Mia sa...

Jag tror du borde överväga att sluta köpa tulipaner

Lina sa...

Jepp, arbetar redan på det!

Anonym sa...

Fin bildserie. Om man bläddrar riktigt snabbt mellan bilderna kan man riktigt se hur de vissnar. Helt som på film!

H