onsdag 10 mars 2010

Billigare (inte bara på Lidl)

Idag ringde en kille från Suomen energiayhtiö till mig. Det lät som om han var första dagen på sitt nya "ring-och truga-saker-på-folk-jobb". Lite osäker och oförstörd (det gick t.ex. att avbryta honom).

Nu ville den här nybörjaren erbjuda mig 5% billigare, helt ekologisk, el från vattenkraft.

Jag tycker om billigare och jag tycker om ekologiskt. Men här måste det ju minsann ligga en hund begravd. För helt bra kan det väl ändå inte vara om de ringer för att truga det på mig (speciellt då han gjorde det på svenska)? Eller?

Nå jag gjorde vad alla moderna människor gör. Jag sa att jag skall fundera på saken och googlade underverket.

Hur tycker ni att det ser ut? Känns det inte lite fake det där vita leendet? Och kragen som är så där roddig?

Jag hatar att bli lurad. Så jag håller mig till samma el som förr tror jag. Lite dyrare, lite smutsigare men framför allt lite tryggare.

Förövrigt tror jag att det är killen till vänster som ringde mig. Det känns så.

Inga kommentarer: