måndag 22 mars 2010

De där typerna på Kela

För kanske en månad sedan hörde Kela av sig via posten och ville ha pengar av mig. Jag anser att de inte har något med mina pengar att göra så jag skrev att de kan trycka upp sin räkning och att jag inte tänker betala. (Något i den stilen iaf...dvs. jag fyllde i några papper och skickade med några kopior). Nu en månad senare har jag fortfarande inte hört något från dem. Det kan bara betyda något av följande:

a) Jag har rätt. Jag får behålla mina pengar. Men de väntar med att höra av sig en stund ännu. Why hurry, tänker dom på Kela.

b) Posten har slarvat bort mitt brev och om en månad (när förfallodagen på räkningen-som-jag-inte-tänkt-betala gått ut) hör de av sig igen och vill ha ännu mera pengar av mig.

Shit! Jag är riktigt svettig nu. Kela hittar alltid, ALLTID, något kryphål.

Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Mia sa...

PRECIS samma historia här. Jag hoppas verkligen på alternativ A!

Lina sa...

Vi håller våra födelsedagstummar(<-- kramar det sista ur dagen!) på det.