onsdag 10 mars 2010

Småstad

Idag när jag stod på mammas och pappas gård och fyllde på spolarvätska i bilen (själv!) såg jag POLISBILEN! Ut klev två uniformerade män som stannade en äldre utländsk man på trottoaren.

Polis1: Duu juu spiik inglish?
Äldre man mumlar något.
Polis2: Veer aar juu fråm?
Äldre man mumlar något.
Polis1: Påland?

Det jag vill få sagt med detta (i viktighetsordning) är:
1. Jag har fyllt på spolarvätska i pisspojken (själv!)
2. Endast i en småstad stannar man en okänd man på trottoaren och frågar ut honom.

Jag körde sen iväg och förtås förbi polisbilen (eftersom jag är från en småstad) men inte tillräckligt långsamt och ej heller med fönstret nervevat (eftersom jag har skam i kroppen) så jag kan inte svara på vad som hände sedan.

Men det kanske systeryster kan, eftersom hon stod och kikade i fönstret (eftersom hon är från en småstad). Jag är gaalet nyfiken. Hoppas man får läsa om det i ÖT imorgon.

3 kommentarer:

Naja sa...

:D Det var liksom månadens händelse det då.
Av ngn anledning kan jag tänka mig att halva er småsatd stod i sina fönster och tittade, ifall ngt skulle hända.

Lina sa...

Jo nu är vi nöjda en tid framåt. Skulle det hända något liknande i en allt för snar framtid skulle vi bli överstimulerade. Lagom är bäst och måtta med allt.(Småstadsmotton you know)

Mia sa...

Hörni, jag vill försvara mej och säga att jag ENDAST stod i fönstret för att visa polisbilen åt Sonen. Helt på riktit. Sen råkade jag bara observera att mannen hade beige jacka, ful mössa och stövlar på sej. Och att det är mycket möjligt att han är från Påland.