onsdag 10 mars 2010

Eh...

Jag har ju hittat en ny hobby. Den heter att grodda. Jag är ju nybörjare så kanske det finns nån med mer erfarenhet som kan säga om det här ser bra eller dåligt ut?


Äsch! Nu lekte jag bara dum. Det ser väl vem som helst att mina kära groddar gått och samlat mögel. Men varför varför? Vad gjorde jag för fel? Jag som tog så väl hand om dem och sköljde dem två gånger per dag. Känns förbenat otacksamt. Snälla Erika, kan du fråga din groddexpert till pappa om det finns hopp för en groddamatör som mig? Jag började ju dessutom med gröna linser för det skulle tydligen vara lättast. Pyts!

Hjälp mig!

2 kommentarer:

Erika sa...

Hmm, jag tror inte min far har groddat såna där :) Han höll sig till alfa-alfa och de där andra vanliga grodynglen. Men jag tror inte din glasburk är så bra, det måste ju bli lite sunkigt i den? Kanske du behöver tupperware :D

Lina sa...

Snackar vi plastbytta? Ska hålla utkik efter lämplig sådan då.