onsdag 24 mars 2010

Sommaren 2010

Fråga mej inte varför men jag började tänka på Jakobsdagar idag. Och så funderade jag på vad för skoj vi gjorde då, förra sommaren. Svaret kom jag på efter en stunds betändeketid. Sålänge mina vänner stojade omkring på stan och söp sej berusade (ja, eller tog en cider på terassen) så låg ju jag och tryckte i mej lite morfin och dimmade mej igenom jeppisdagarna (och genom en hel del andra dagar oxå för den delen). Därför har jag nu bestämt mej att jag inkommande sommar ska göra revolt, eftersom jag blev snuvad på min sommar -09. Här kommer en lista på vad allt jag ska göra.

1. Cykla varje dag. Även om det så ska vara runt kvarteret. Bara för att jag kan.
2. Simma på villan, i skitit vatten. OCH bada bastu! (Infektionsrisk go screw yourself)
3. Använda högklackade skor (fast jag är risig på att gå i klackar.)
4. Sitta på knäna och leka i sandlådan med son och systerson.
5. Köra bil för allt vad tygen håller och utan att krocka. (Det gör jag visserligen redan, men iallafall)
6. Fara på picknick till Aspegrens trädgård ofta (cyklande)
7. Vara på villan ofta, ofta och eventuellt utmana ödet och springa på berget (ja, eller det blir väl mer eller mindre ett måste med en snart 2åring som gillar vatten)
8. Hoppa på ett ben på en trampolin och varför inte slå en volt eller två. (Det enda som fattas är trampolinen. Nån som har?)
9. Umgås med vänner och ha grillkväll i Pörkenäs där nakenbad utlovas.
10. Sluta leva i sus och dus och Gifta mej. Ska sluta synda mao. (Annat än vad jag syndar med choklad osv.)

Detta nu så där off the top of my head. Antagligen finns det många saker att tillägga ännu. Återkommer eventuellt.

Gonatt på er!

8 kommentarer:

Mia sa...

Kom på en sak, ganska relevant med tanke på hur det hela började, Dricka en eller två cider på terassen på Jakobsdagar! Eller en vanlig kväll. Whataver.

Erika sa...

Det där var en utomordentlig plan! Men jag hoppas inte sakerna var listade i rangordning. Grillkväll i Pörkenäs kommer nog betydligt högre upp än på 9:e plats! Jag väntar redan! MYS!

Mia sa...

Nope, ingen rangordning. Jag väntar mer!!

Mr.T sa...

får man fa på picnic till Aspegrens???

Mia sa...

Jå. Du e välkommen med sen.

Lina sa...

Jag är med på samtliga punkter! Ååååh vad jag längtar.

Mia sa...

Så du vill oxå gifta dej med oss ?

Lina sa...

Klart som korvspad!