måndag 1 mars 2010

Första dagen

Första dagen på sportlovet börjar vara avklarad. Jag har klarat det ganska bra. Hade en mindre kris mitt på dagen men den avvärjde jag snabbt genom att ställa till kaffekalas. Snacka om att vara snabbtänkt. Utöver det har jag:

Mappat

Funderat varför mina växter inte ser bättre ut trots att jag svängt på dem som Birka uppmanade (Äsch det går inte att länka till själva tipset. Men Birka menar att om man svänger växterna i 180 grader före gästerna kommer så får man beröm för sina gröna fingrar. Det fick jag alltså inte!)



Övervägt att plantera om Svärmors tunga i en större kruka.



Lekte paparazzi och funderat vad YLE gjort i grannhuset.


(Det är alltså YLE människor där i mitten av bilden. Jag lovar, jag drar dig icke vid nosen)

Groddat



och mokat snö (har inga bildbevis).

Nu ska jag ännu till butiken efter mjölk och en tidning. Tidning måste jag ha eftersom jag skall på resa imorgon. Till Vasa. Med buss.

2 kommentarer:

Mia sa...

Och du menar på fullt allvar skippa Rävgodiset? Känns vågat om man ändå ska på resa ända till Vasa.

Förlåt att jag inte berömde grönväxterna. Lovar bättring.

Lina sa...

Jag valde mellan omar, rävgodis och vindruvor. Vindruvorna vann. Det blir en spännande resa.