lördag 27 februari 2010

well done

Jag har kört till och från Vasa idag och påmindes om att knappen på "rövavärmaren" i min bil har fastnat i ON-läget. Som tur registerar värmaren när det hettar till ordentligt och stänger av emellanåt. Annars skulle fläsket ha varit både kokt och stekt och högst antagligen flamberat om inte före, så senast vid Klemetsgårdarna. Jag skulle ha fått stanna och fimpa ändan i en snödriva!


Och jag råder alla som är medlemmar i intresseklubben att ta fram sitt skrivhäfte och anteckna detta, eventuellt även illustrera med en bild!

11 kommentarer:

Lina sa...

Auch! Varm stjärt kan ju vara riktigt besvärligt. Spciellt nu när det börjar närma sig sommarvärme där ute.

Erika sa...

Alltså stjärt e nog ett SÅ fult ord! :)

Anonym sa...

Väldigt beskrivande bild. PS. Framstjärt är ett ännu fulare ord.

Hanna

Lina sa...

Ni har båda så rätt.

Mia sa...

Framstjärt minns jag så väl att de va nån på vår klass som kallade det. Nån som sprang hemifrån i bara strumpbyxorna till daghemmet.

Lina sa...

Jag minns ett annat namn. Det är knappt så jag vågar tänka på det utan att rodna, SÅ fult är det. Minns ni eller do I need to spell it out?

Lina sa...

Äsch ja hatar folk som säger A men inte B, så jag säger det. Pilostina var ordet jag tänkte på. Men det var alltså inte jag som kom på det. So don't shoot the messanger.

Erika sa...

hAHAHHAHA, PILOSTINA! FAN VA BRA :D

Mia sa...

Nu börjar jag lite fundera om jag misstog mej mellan framstjärt och pilostina. Var det ändå kanske så att de va Pilostina som barnet som kom springande i bara strumppisar kalla de ? Lina, minns du ?

Lina sa...

Ja misstänker nog att du misstagit dig. Framstjärt hörde åtminstone jag mycket senare i livet.

Lina sa...

Eller mycket ch mycket. Det låter ju som om jag kanske hört det först förra veckan. Men iaf skolålder mena ja.