fredag 12 februari 2010

Tibetansk lama

Råkade trilla in på Öt:s sida just, när jag slösurfade förrän jag ska ta natt. Där läser jag att en tibetansk lama ska komma till vår stad. Jahaa, tänker jag. Cirkus, så trevligt. Jag såg redan framför mej att sonens glädje att få se nån form av djurparad (att det är -15grader och massor med snö fanns inte med i tanken). Några rader in i texten läser jag att denna lama ska berätta om sitt dramatiska liv och kommer därtill att ge två kortare kurser om inre och yttre stress. Här någonstans anade jag oråd. När det dessutom kom fram att denna lama ska prata enkel och kraftfull engelska under sina föreläsningar så fick jag vinka ajöken till Cirkus och djurparad och ballonger och serpentiner.
Sicken lurendrejare, den där laman. :/

12 kommentarer:

Lina sa...

Sen när har cirkus kommit som en parad genom stan? Redan att börja fantisera om sånt är ju att lura sig själv lite. Någon har visst sett för mycket på "Den vita stenen" (eller va de nu hette?).

Mia sa...

Antingen cirkus ELLER parad. Eller bara en lama på gågatan framför HH. Vad vet jag!? Men håll med om att de e lite lurig rubrik från Öt:S sida. Lite aftonbladet över det. Pyyh..gå omkring och lura folk att det dyker upp en lama. Jag säger skäms!

Erika sa...

Hahahaha, Mia! I love it! Har du sömnbrist? Behöver man vara orolig för dig? :D

Mia sa...

Sömnbrist? För att jag hellre ser ett lamadjur än nån gubbe som pratar kraftfull engelska? ELLER för att jag läser Öt på en fredag kväll halv 11?

Lina sa...

Faktum är att det ju nog skulle ha varit mer lur om man väntat sig THE Dalai Lama och sen endast fick se en spottande lama. Bättre den här vägen Mia! Yeah bettaaaa! (<-- Little Britain).

Mia sa...

Klart som korvspaat men honom skulle man aldrig annonsera ut om en LAMA. Endast Lama, liksom. Man undrar om denna lama e nån random person från Tibet.

Erika sa...

hahah, men att du faktiskt trodde att det handla om djuret-lama, hilariuos! Men faktiskt så måste jag säga att jag skulle ha ganska svårt att välja vilken jag hellre sku vilj se; människo lama eller djur lama. Bägge skulle vara nåt nytt och spännande, för ekonomisk lama har vi väl sett tillräckligt av vid det här laget!

Mr.T sa...

Ja vet inte vad jag ska säg. Jag kan se framför mig hur du var alldeles ivrig först men sen då du insåg att det inte var en DJUR-lama i frågan.. Tell me: blev det hakdarr.. så där lite? Semi-hakdarr? :D

Lina sa...

Jag satsar alla mina pengar + alla pengar jag eventuellt är skyldig kela på hakdarr! :)

Fadern sa...

Man kan säga att det blev annat ljud i källarn! Du behöver alltså inte gå till den nya "Otto Banken" å ta ut pengar till inträdet!

Mia sa...

Jag betackar mej för retning av denna sort!

Lina sa...

If ju aar ån dö internät ju häf tu ständ aut vitt kritik!