lördag 13 februari 2010

Svinpicka

Igår skulle jag haft tid till hvc för att ta svininfluensavaccin. Detta har blivit rekommenderat från jobbet men jag jobbade ju inte när de massvaccinerade personalen så nu fick jag beställa tid enkom för att gå och ta detta gift. Tidigare hade jag inte tänkt ta, men nu började jag känna why not? Nåja.. allt väl tills fredag eftermiddag. Hade tid 13.30 men 12.30 var jag så trött att jag då bestämde mej för att sova middag tillsammans med sonen istället för att fara iväg efter vaccinet.

Några fler tillfällen att få detta vaccin lär det inte finnas! Näe, de e ju klart det är bättre att det svindyra vaccinet som Finland köpt MASSOR av, e inlåst i nåt skåp.

Så..OM jag dör av svininfluensa våg2, är det p.g.a min lathet. Känns ju bra.

2 kommentarer:

Lina sa...

Är det på sant? Får man inte sprutan längre? Int fast man sku fara till typ arbetshälsovården? Själv har jag ju sprutan kirrad så det rör mig egentligen inte i ryggen men jag funderar ju hur dom tänker.

Mia sa...

Inte i detta skede. Men jag tänker ju mej att de börjar på igen sen när andra vågen kommer. Jag chansar m a o