söndag 28 februari 2010

The Gran

Som man i ett tidigare inlägg kunnat se har vi ännu vår julgran på balkongen. Man kunde tro att det beror på lathet men faktum är att jag inte vet vad vi ska göra med den.

Det är jätte knepigt med julgran i höghus. ÖT lärde mig nämligen att man inte får lämna granen bredvid roskisen för det kostar jätte många lucidorer för husbolaget om roskisgubbarna måste släpa en gran till ekorosk. Och kostar det lucidorer för husbolaget kostar det oxå lucidorer för mig förr eller senare. Dessutom brukar jag inte göra olagligheter. (Det är inte för intet jag har blivit så fixerad vi detta med the courter of law!). Så problemet kvarstår. Vad göra med granen?

Här tycker jag det kunde passa med en lite röstning. Välj bland alternativen nedan. Tycker du att vi ska:
a) vara lite wild and crazy och prova den illegala stigen och sätta granen åt roskisgubbarna?
b) vara mjäkig och spara den till nästa jul? (jätte behändigt i fall man sku utveckla granallergi under året)
c) härma grannarna och sätta den tillbaka i skogen och hoppas att ingen ser en?
d) Papp diin! (Tänk vad ÖT kan vara rolig ibland!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, jag tycker alternativ d)papp diin, eller så alternativ c. :)
h. ylva

Lina sa...

De ante mig att du sku välja de :)