söndag 14 februari 2010

Spår i snön

Som sagt gjorde jag en tur till villan idag med mamma. Vid tre tillfällen funderade mammsen vad det var för spår i snön.

Första gången
mamma: vad kan det där vara för småsmå spår?
jag: äh det är bara snö som fallit från träden.

Andra gången
mamma: va kan det vara för djur som sprungit här då?
jag: äh det är väl bara grannens hund.

Tredje gången
mamma: ojojojoj! vad är det för STORT djur som lufsat här då?
jag: äh det var ju bara jag som tumlade runt i snön like there was no tomorrow alldeles just.




(Fast det där sista var egentligen ljug)


Ps. För att inte göra känsliga läsare upprörda kan jag meddela att det nog vanligtvis är mamma som är spårexperten av oss. Det är bara när det kommer till lite ovanligare djur som jag kan briljera (som i exemplen ovan).

2 kommentarer:

Mia sa...

Haha. Jag ser det framför mej!!!

Davey Crockett sa...

Spårexpert? Din mor? Jag dånar.
Vestigia terrent, som de gamla romarna så fyndigt uttryckte det.