tisdag 23 februari 2010

Slemmig typ

För några år sedan (i runda slängar 5½ år) steg mina vuxenpoäng drastiskt i och med att jag märkte att jag drabbats av kroniskt rinnande näsa. Ni vet så där som vuxna alltid har. Det händer typ när man varit utomhus, gjort något ansträngande, äter mat, tittar på tv...ja ni fattar, det kan rinna till när som helst. Då ska man helst ha en näsduk uppstucken i ärmen så där färscht och praktiskt, men se så många poäng plockar jag inte ännu.

MEN detta är inte hela rumban. Nu ser det ut som om jag drabbats av något ännu värre. Nämligen kroniskt-slem-i-halsen!! Jag går runt och harklar mig stup i kvarten and it is driving me insane. Vanligtvis brukar man ju harkla en gång och sedan känner man sig tillfredsställd en stund för att man rosslat upp slemmet. Men nu sitter slemmet där det sitter oberoende hur mycket jag harklar.

Så nu vet ni.
Jag sammanfattar kort så har intresseklubben lättare. Alltså:
  • vuxenpoäng
  • rinnande näsa
  • 5½ år
  • slemmig hals
  • harklar like there was no tomorrow
  • otillfresställd

Inga kommentarer: