måndag 8 februari 2010

Kaffekoppen

På många arbetsplatser finner man kaffemuggar med diverse olika "roliga" texter på. Muggarna är ju rysligt fula egentligen, men ibland är de bara ett måste.

Hos oss finns t.ex. "man måste vara lite tokig för att jobba här"-muggen, "Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt"-muggen och även en mugg ur muminserien med Mårran på. Efter två år har jag ännu inte införskaffat mig en egen mugg, så detta kunde vara ett projekt!

När ni är och handlar får ni väldigt gärna checka muggsortimentet och ge mig tips, t.ex. via bloggen, ifall ni hittar nån som kunde passa mig. Ingen skillnad ifall texten är på svenska eller finska. Det behöver ju inte heller vara med text, det kan ju även vara men en talande bild. Jag har lite haft i tankarna en mugg med antingen texten "voi että!!" eller "pilkunnussija!", tyvärr har jag inte fått ögonen på någon sådan ännu :(


Ha en bra dag!


2 kommentarer:

Mia sa...

Haha. Ja röstar på "pilkunnussija". Ska hålla ögonen öppna. :)

Lina sa...

Man kan ju laga egen å! :)