torsdag 11 februari 2010

Förkylningen som försvann...

Igår när jag kom hem från arbete (obs! klockan 5) kände jag mig usligare än usligast, var trött ända in i ben och märg och hade sjuk hals (läs: hade en lätt förkylning). Jag sov en timme på kvällen och dopade mig med ett och annat preparat men var övertygad om att när morgonen kommer kommer jag att vara om möjligt ännu usligare.

Döm om min förvåning när jag vaknade imorse och kände mig betydligt bättre. Jag fattade ingenting. Vad hände liksom!? Pofff bara och så försvann den förkylningen.

Det lanske låter som att jag klagar men icke sa nicke, you don't hear me complaining. Jag känner mig nästan som en super hjälte. Kvinnan som fintade förkylningen.

In your face förkylning I say.

5 kommentarer:

Mia sa...

Inte illa pinkat.. eller fintat, whatever. Jag igen vill ha min förkylning för evigt. Fick den i höst och vi e now a couple.
Vad dopar du dej med, om jag får fråga? C-vitamin?

Lina sa...

Finnrexin, färskpressad apelsin/grapejuice. strepsils och echinaforce. Och on top of that en hel dag ute i snöpyry med kalla fötter. Try it!

Mia sa...

Låter lockande.

Erika sa...

Äh, du hade bara tur, lägg in en lotto på lördag vetja! Själv förstår jag mig inte på finnrexin, varför inte slänga in en aspirin bara? Eller echinaforce och strepsils...humbug I say!!
Själv ska jag och punktera bihålan tredje gången nästa onsdag och har just käkat upp en 3 dagars antibiotikakur som skall verka i 10 dagar! Lovely! :)

Lina sa...

Humbug säger hon som punkterar bihålorna :D Kalla det plasebo for all I care :) Det funkar = jag tar det = jag är lycklig. Kanske du sku dricka en finnrexin eller två nästa gång så slipper du antibiotikan ;)