fredag 5 februari 2010

Highlander!

Jag vet folk (åtminstone en stycke kille) som blir irriterade av att man frågar före man googlar.
Detta tycker jag är lite smålöjligt, vem vet vilka intressanta diskussioner man kan få ifall man väljer att fråga någon om det man undrar över, istället för att googla i sin ensamhet. Personligen tycker jag dessutom att det är roligare att lära sig direkt av en människa och inte indirekt via datorn. Nåväl, jag kommer till saken! Jag kunde inte hålla mig, så jag googlade denna gång :)







Highlander! "Connor McLeod föddes på skotska höglandet 1518. Han är 450 år och kan inte dö, annat än om hans huvud skiljs från kroppen. Connor är inte ensam om att vara odödlig, men antalet odödliga krymper snabbt. Dagen då det endast kan finnas en närmar sig."

Dessutom finns det 5(!) filmer med Highlander. Det finns en chans att jag sett den första, jag är inte riktigt säker, men hur i helsike har jag lyckats missa de andra isåfall? Vad har jag sysslat med? Jag har en känsla av att jag kan skylla på Beverly Hills 90210. Men fortfarande kan jag inte begripa hur jag har jag missat den senaste filmen från 2007. Till min lycka läser jag på google att det kommer en remake av den urpsungliga filmen i år 2010. Hmm, kanske jag borde kolla alla dom gamla medan jag väntar på den nya? :)

2 kommentarer:

Mr.T sa...

Den första Highlander-filmen e ju superb! De andra va lite B, och serien blev aldrig nå poppis. Kan int säg dock hurdan den är, eftersom jag int sett den. Men kolla den första filmen, om int du sett den. Med Christopher Lambert (som Connor McLeod) och bl.a. Sean Connery. Kanon!

Erika sa...

Va? Ja tyckte ju att serien va skitbra! Tror också att jag var lite små förtjust i skådisen, åtminstone imponerad :D
Ja ska höra mig för vid makuuni om de sku ha den första filmen!