fredag 5 februari 2010

Spårlöst

På tal om tv-serier såg jag spårlöst igår. Ja hadd spela in e! (Erika: Det är ett program som handlar om adopterade människor som söker upp sina släktingar.). Anyways så hör det till att man i slutet skall fälla en tår eller två och att man ska känna sig nöjd och tillfredsställd att de adopterade har made peace med det förflutna. MEN måndagens avsnitt var ett undantag. Eller var det bara jag som insåg att det hela var en bluff. Jag menar de kunde ju vem som helst se att de där killarna inte var tvillingar. De var ju som natt och dag både till utseende och sätt. Nej så lätt drar man inte mig vid näsan. Så istället för feel-good i magen kände jag mig lite generad över att Muskelknutten och Staka-nackan måste låssas vara syskon.

Men om vi ponerar att de faktiskt var tvillingar så tycker jag riktigt synd om han som sökte. Jag menar liiiite mera entusiasm måste man väl kunna tvinga fram än vad tvillingsbrodern visade.

Nåväl, nu undrar jag om jag är ensam om att ha synat TV4s bluff eller håller ni med mig?

H. Sherlock Holmes

4 kommentarer:

Mia sa...

Äntligen får jag mina tvivel bekräftade! Så SYND de var om muskelknutten då brodern inte verkade alls bry sej om att någon kom och sa att han var hans tvilling! (även om det faktiskt kanske int var så...)

Mia sa...

Jag undrar även varje gång jag ser detta program, om det händer sej att de inte hittar den de söker.. eller att han/hon e död eller nåt. Då kan de väl inte sända det programmet!? Inget bra avslut liksom. Åka till brazilien och leta runt i en vecka och sen blir det inget program. Så snopet liksom. (haha. Det snopna i de hela ligger ju just i avsaknaden av material att sända.. inte i att den som söker inte finner den anhöriga ;) )

Erika sa...

Tack Lina! Jag skulle inte ha haft den blekaste aning om vad spårlöst är.
Jag tycker att det finns väldigt många program nu, där tittare mest hamnar att fundera om det hela är fake or not. Där sitter man i 60 min och tänker "Nä fan, detta kan inte stämma...eller?". Jag gillar inte att behöva vara skeptisk hela tiden. Tacka vet jag program som "Cheaters", där allt är 100% sant! ;)

Mia sa...

Haha. Helt rätt, Erika.