söndag 21 februari 2010

Luppakorva

Min katt har varit hos mina föräldrar över helgen, så länge min dunderfest har varat. När jag for dit för att hämta honom ikväll satt min mor, moster och kusin och försökte hålla sig för skratt. Mor tyckte jag skulle ta en titt på min katt, samtidigt som hon berättade att hon har döpt om honom till Luppakorva. Därtill försökte hon sig dessutom på att sjunga "tunnarin" till Nalle Luppakorva (barnprogram som jag såg på när jag var liten), det funkade inte alls för hon kom inte ihåg nåt annat ord än ja, just Luppakorva(!).

Nåväl, det visade sig att hon hade haft ut MUSTI igår i kölden och när hon tog in honom igen krafsade han sig frenetiskt på örat. Resultatet är nu följande; från att ha haft två fina (om än lite kala) öron som stått rakt upp som de skall på katter, har han nu ett kvar och det andra "lerputtaa" som på nallen som drog upp tittarsiffrorna för Pikku Kakkonen.



Vad som har hänt är oklart, antagligen har han förfrusit örat och försökt krafsa liv i det och därmed brutit av det. Förhoppningsvis blir det inte några värre problem med det, men få se om det rätar upp sig nå mera, jag tvivlar.

4 kommentarer:

Erika sa...

Äsch, layouten som jag gjort funka tydligen int riktigt.
Nati nati på er!

Mr.T sa...

"Hyyvää yötä, lapset. Nalleee siilmät suuulkeee...."

Lyckat! Det ser int ut att han lider av d. Kanske de e bara nåt han har bestämt att börja göra. Kanske d ligger en ålderskris (=30?) bakom "öran".

Erika sa...

Njää, det är nog ofrivilligt, dom kan nog int vika spetsen så där, naturligt :)
Synd på katten, jag sku gärna ha sett två raka öron på honom! Nå huvudsaken är att det inte trillar bort. *knackar i trä* :D

Lina sa...

Stakin! :(