tisdag 16 februari 2010

Sanslöst rolig kväll

Fortfarande hemma med en sjuk son. En son som börjar må bätte och jag e så glad för det. På kvällen åt han t.o.m vällingen och lite vindruvor. Ingen var gladare än jag! Tills jag gav medicinen åt honom (som smakar en blandning av marspipan och skit.) Detta resulterade i att ungen spydde ner 1)sin mamma 2)sej själv 3)halva vardasgrummet. Jag kan erkänna att jag tänkte mer än Ett fult ord vid tillfället. När jag sen väl hade fått älsklingen i sin säng, gick jag in i vårt sovrum och sa 2 fula ord. Högt. Sådär bara. DÅ kändes allt så mycket bättre. Sån är jag, skakar av mej små missöden på två röda.

Ps. Jag hade inte ens behövt truga i honom medicin-fanskapet. Hade ju gett den imårse redan! Silly me. Oj,Så de kan gå får jag konstatera.

2 kommentarer:

vän av ordning sa...

Du gjorde ju faktiskt EN sak till. Du "ringde en vän" och utgöt dig om the bloody mess (=den blodiga mässan)

Mia sa...

Ja, det e sant att jag drog det kortet. Och det kändes bättre efter att ha fått hälla ur sej hela den blodiga mässan. :)