söndag 7 februari 2010

Städning

Vi har städning på gång hos oss för tillfället. Det började med lite halvhjärtad dammtorkning och planen var att vi sedan skulle dammsuga och moppa golvet, men nånstans gick det fel. Plötsligt dammsög vi ventilen på wc och ovanpå toalettskåpet (Mr T lät mig göra det, trots att han gärna skulle ha gjort det själv. Det om något är väl kärlek). Sen fortsatte vi med vardagsrumsmattan och fötterna på alla stolar i lägenheten. SAMTIDIGT alltså. När vi just dammsög sopborsten konstaterade Mr T att det kanske var lite sjukt och när han sedan fortsatte med att dammsuga dammkornen i luften kände jag mig benägen att hålla med.

Hur som haver har vi hittills använt alla munstycken till dammsugaren och jag njuter för fulla muggar. Mr T för ett krig mot dammråttorna på golvet och jag skall snart sätta igång med moppningen. Underbara städ-söndag!


2 kommentarer:

Mia sa...

De e sjukt.

Fadern sa...

ja, verkligen! Helsjukt! Fast, kom gärna till oss och fortsätt om det känns så. Här finns "obruten mark"