torsdag 1 april 2010

påsk

"Nu e det sommar nu e de sooool, nu e de koskit i kylskåpet".


Jag har ätit memma i 2 dagar nu och börjar sakta men säkert tvivla på mina smaklökar samt mitt psyke. Smaklökarna säger nämligen att det är rätt gott i små portioner, men när jag öppnar paketet som jag har i kylskåpet tänker jag att jag inte kan vara vid mina sinnens fulla bruk.

Måste nog ta 1-2 vinglas ikväll, så kommer jag säkert på rätt köl igen.

P.S Jag föredrar dock memma hundra gånger före pascha (hur skrivs det egentligen?) Jag får gåshud av konserverade/glaserade, vad de nu är, fruktbitar i desserter. They give me the creeps!

3 kommentarer:

Lina sa...

Minns inte när jag senast ätiti memma, men då var jag inget fan. Börjar vara på tiden att jag ger det en ny chans kanske. Ska fundera på det.

Mr.T sa...

Det är egentligen bara det där grädde som e gott. Det känns mer rätt att äta grädde då man har nåt konstigt brunt på tallriken.

Mia sa...

Jag håller med tomppa. Memma E int gott :S Grädde dock e mummA :D