tisdag 20 april 2010

Mumsfilibabba

Det är lite jobbigt när den ena i hushållet försöker äta nyttigt för att komma i bikiniform och den andra inte gör det.

I söndags hade jag lagat riktigt mumsfilibabba mat åt mig själv. Jag tänkte stöna högt av njutning och utbrista "mmmmmm...va gott!" redan vid första tuggan. Men av hänsyn till Mr T och hans kylling + sallad valde jag att vänta en stund. Sedan kastade jag sådär nonchalant in "det var bra det här" (för något måste jag bara säga, det var ljuuuuuuuuvligt). Neutralt och bra tyckte jag det lät. Det tyckte inte Mr T som tyckte att jag rubbade in det.

Vad tycker ni? Är det fräckt att (ens lite) kommentera (om än nonchalant) sin egen goda mat då bordsgrannen sitter med kaninmat?

För att ni nu inte skall tro att jag är ett monster kan jag meddela att maken egentligen inte alls tyckte att hans mat var dålig. Det var bara det att min mat var så sjuttons god!

6 kommentarer:

Mr.T sa...

Faktiskt så tycker jag själv att det jag äter är gott. Medan någon annan uschar åt allt jag äter .. och dricker liksom (t.ex. rooibos).

What's a man gotta do för att få leva ens lite hälsosammare ?! Jag fyller ju 30 liksom, måst tänk efter lite.. ;)

Har int ännu fått negativ feedback om att INTE ha snus under läppen. Usch?

Mr.T sa...

..med den sista menar jag alltså att det känns som om allt hälsosamt vore lagom äckligt :P

Lina sa...

Nej allt nyttigt är inte äckligt. Bara ditt roiboos-te. Att ha "inte snus" under läppen ger jag däremot tummen upp. "Inte snus" är mumma.

Anonym sa...

roiboos är gott och det är helt ok att kommentera sin mumsmat.

H

Lina sa...

Men Mr Ts rooibos luktar roskis. Det har till och med hänt att jag sagt att vi måste ta ut roskisen för den luktar och först sen har jag sett Mr T med sin tekopp.

Mr.T sa...

Ååh. Roskis.. bah.

Kanske du sku måst ta en slurk av rooibos för att bli vän med den :)