torsdag 15 april 2010

HELP ME!

meeeeeehh. Jag har en hemtent som jag inte vet när jag skall hinna skriva. Jobbar 7 dagen i sträck imorgon och de lediga dagarna innan deadline är inte många. Detta kommer inte att gå vägen.

Före jag kan börja skriva måst jag läsa en massa långa rapporter och försöka lära mig hur jag skriver med APA-systemet. "Texten bör innehålla referenser enl. APA-systemet".

APA-What? Jag har inte skrivit något "vetenskapligt" sedan 2007 och Arcada använde nog inte Orangutang systmet.

Nu frågar jag er! Hur ser en referens skriven enligt APA-systemet ut? Jag vädjar till er med hjälp av min brorsons taktik. Snälla snälla ni, kan ni hjälpa mig, snäääääälla, snäääääääääälla!
*Sänker blicken och sneglar på er under min icke-existerande pannlugg*

4 kommentarer:

Lina sa...

Handlar inte APA-systemet om hur man refererar till sina källor? Om det är så så kan jag hjälpa dig. Annars kan jag icke :)

Lina sa...

Fast vid närmare eftertanke tror jag nog ni gjort på samma sätt i Arcada, bara att ni kallat det något annat. Inga konstigheter alls.

Mr.T sa...

Varssegoo: http://www.waikato.ac.nz/__data/assets/pdf_file/0017/51632/APA_Referencing_6th_ed.pdf

Det där är alltså senaste APA-stajlen som pdf (bara 2 sidor).

Jag har skrivit min gradu enligt detta oxå, men visste bara inte att det hette så.

Och som L sade, e du säkert redan bekant med det från Arcada, men som jag, bara inte visste att det hette så :D

Erika sa...

Oj hoppas det är så att Arcada har döpt om systemet och att jag använt det!

Tyvärr fick jag int den där länken att fungera som Tomppa skicka.

Kanske nån av er kan "kopipejsta" ett exempel från ett arbete ni skrivit och skicka det åt mig på mese? That would be great!

Tusen tack!!