torsdag 29 april 2010

Pengar och visdom

Det var ju det där med Kela ännu då. Såg att de äntligen tagit ett beslut angående mig och mina pengar. De grisarna vill ha typ 500 pengar av mig ändå. Det är visserligen bara en tredjedel av det de först ville ha, men det är ändå 500 lucidorer mer än jag vill ge dem. Suck!

Som tur är har jag ju deklarerat och hoppas vrida några extra slantar ur skattemyndigheterna ännu. (Pengar som en viss någon inte riktigt skulle vilja unna mig!!).

Jag kom ihåg brödet ur frysen igår så nu kan ni sluta hålla tummarna för det och hålla dem för deklarationen istället.

Tack på förhand.

Tycker att det passar att avsluta med följande visdomsord: Fatidom e int na fröjd, å pilikukk e int na leiksak. (Fri översättning: Fattigdom är ingen fröjd och pilikukk är ingen leksak).

1 kommentar:

Mia sa...

Kunde int ha sagt de bättre själv. Fatidom e int na fröjd..