torsdag 8 april 2010

Allt mellan unelmien poikamies och Väinämöinen

Jag skulle skriva min hemtent idag. Så satte jag på TVn och det kom unelmien poikamies, ett program som jag naturligtvis bara måste se på, ni vet det sanna såpafreak som jag är... Efteråt kom C.S.I och jag sköt upp skrivandet med ännu en timme. Nå, sen tog jag mig själv i örat och släpade mig den där ena metern från soffan till datorn och tog i tu med att analysera min arbetsplats räddningsplan samt rita fina figurer för vår kommande psykosociala beredskapsplan. Härrrrliga saker. Skickade iväg en kort och konsis hemtent på 5 sidor (skrev kanske 1½ ikväll, så det har varit ett pågående projekt) och hoppas nu på en lysande femma!

Nu ska jag dricka en kopp kakao (läs bailys med lite kakao i) för att sedan krypa under täcket med Väinämöinen. Jepp, JAG, har Kalevala som kvällslektyr. Helt frivilligt! Vad läser ni? Jag kan berätta att igår reste Väinämöinen till Pohja med sin gula stråhäst, men så blev hästen träffad av en pil och Väinö föll i havet. Där flöt han sedan på i 8 dagar, den saten. Spännande värre, Stieg Larsson släng dig i väggen!

Undrar förresten ifall J.Karjalainen också har läst Kalevala, då han sjunger om Väinö?
http://www.youtube.com/watch?v=O6BIaLdd5sg

4 kommentarer:

Erika sa...

Äsch, kom på att Steig inte kan slänga sig nånstans nå mera. Jag borde ha skrivit Jo Nesbö istället.
My bad!

Lina sa...

Varför späder du ut beilysen med kakao?

Erika sa...

För att få lite variation :)

Mia sa...

Shit, vad du e seriös som läser Kalevala!!