fredag 9 april 2010

Noll koll

Jag tycket inte om att besikta bilen. Det tar sån tid och kostar så mycket onödiga pengar.

Bilen borde ha varit besiktad i tisdags så jag kände igår att det började vara dags nu då helgen närmar sig. Igår kollade jag därför upp lite priser på nätet och till min lycka kunde också man boka tid på deras hemsida (<-- Se jag lär mig!). Sagt och gjort, ett klick här och ett klick där och så var det bokat.

Idag steg jag in på exakt rätt tidpunkt på besiktningskontoret. Jag var mycket nöjd.

Jag: HEJ! Jag har bokat tid (mycket nöjd)
Tant: Bokat tid?
Jag: Jepp. Via nätet (ännu nöjdare)
Tant: Jahaaa, nätet. Ja, vi har int riktit koll på de där ännu (= du får vänta j-vligt länge på din tur)
Jag: Nehe (mycket missnöjd men håller min finländska käft stängd så som vi gör i Finland).

Så dit for det. Fick snällt sitta och vänta och satt och perklade åt Mr T att det är just pga. sånt här som jag avskyr att besikta bilen och varför i himmelens vilda parader tar man i kraft ett bokningssystem som de ännu inte har någon koll på.

Därför har jag redan bestämt mig att nästa år ska jag försöka boka på nätet igen, bara för att se om de fått koll på det då.

Ps. Ja, bilen gick igenom!

4 kommentarer:

Mia sa...

Haha. Såå typiskt!! Jag tänker ignorera att min bil ska besiktigas så länge som bara möjligt. På samma sätt som jag har ignorerat att service-lampan lyst i min bil ca.4månader. De e lätt.

Mr.T sa...

... och yours truly var inte alls förvånad... Jag blev chockad först på att de ens HAD en bokning på näte, men lugnade migsjälv med att de knappast vet själv ens om att de har en sån fin system på interlol.

Jag påpekade oxå att de har sin fin papperskalender på bordet som liksom gäller, och att mojängen/grunkan med skrivmaskin och tv-skärmen är högst antagligen endast för att kunna läsa de senaste skvaller på "se och hör"s och "seiska"s AaDeeBee-sidor och whatnot.. så att man liksom har nåt att prata om förstås.

Jag sku int ha blivi SÅ förvånad om hon sku ha knacka en stund på datorn och konstaterat "computer says nooo" .. eller .. lite nog, men om hon sku ha sagt det på finska/svenska, sku det int ha förvåna mig.

Mr. T

Lina sa...

Hahaha! Computer says noooo, det var ju det hon egentligen mena. Klockrent.

Du är bra på att ignorera Mia. Fjäder i hatten.

Mia sa...

Haha. Computer says nooo :D Ja ser det framför mej!!