fredag 16 april 2010

¨The Adventurer

Mor min är av generationen "bit ihop och klaga inte (iallafall inte så nån hör)", så hon påpekade givetvis att mina inlägg har varit somewhat negativa den senaste tiden. För att kompensera detta tänker jag berätta om några av mina planer för våren/sommaren, dessa är enbart positiva!

På torsdag sticker jag till Stockholm på studiebesök/rekreationsresa från jobbet, dit åker jag med skräckblandad förtjusning och hoppas på att inte bli "sjösjuk" under kryssningen. En av höjdpunkterna förutom kryssningsbufféen är fotbollsmatchen jag och grabbarna ska se. Eftersom jag "bara e me" så vet jag inget mer än att det är Tomi Maanoja som lär vakta målet för det ena laget, vem han spelar för har jag hunnit glömma bort, det är väl AIK. Fotboll är alltid skoj!

I mitten av maj bär det av till Rhodos för en vecka med familjen och brorsönerna! Jag har börjat öka kilometrarna på löpmattan på gymmet enbart för att vara i skick när jag skall springa efter vildbasarna (1½ och 3 ½ år) på stranden i min bikini.
Edit: " i skick" syftar INTE på en snygg kropp ala beach 2010, (för det är det sedan länge för sent) endast på orken som behövs för att hinna ikapp glinen.

Sen i slutet på juni drar jag till Nice, Frankrike. Ensam. Det kommer att bli första gången jag reser alldeles ensam! Men va fan, om jag kan ta emot en couchsurfingkompis som jag enbart hållit kontakt med via nätet, hem till mig för en vecka, och sticka till Bremen för några dar med nån typ jag träffat fejs to fejs i 15 minuter, borde jag väl klara av att resa ensam också! Jag har bokat en säng i ett rum för 6 kvinnor på ett hostel, så få se vad jag träffar på för spännande kvinns! Hostelet ligger precis vid järnvägsstationen och jag planerar att besöka Cannes, Antibes och Monaco samt Ventimiglia i Italien, kanske även nån av de mindre städerna i närheten. Sweet! Jag känner mig lite som Indiana Jones!

Jag har tidigare varit en vecka i Antibes och då besökte vi även Cannes och Monaco, så helt nytt är det inte, känns ganska tryggt på så sätt.



Antibes


Nice
Eventuellt använder jag mig av Couchsurfing och ber någon söt Fransk pastill med namn som t.ex. Didier, komma på kaffe med mig, om jag inte klarar av att spendera quality time enbart med mig själv!
NU ska jag börja på den där hemtentamen, som jag klagade över, samtidigt som jag dricker kardemumma kaffe! HEPP HEPP!

5 kommentarer:

Mia sa...

Shit pommfritt!! Hur coolt som helst att resa själv. Jag sko vara lost redan vid flygplatsen. På sant. och vilken KUL sommar du har framför dej!!

Lina sa...

I like this, I like this alot! Du är super duktig. Och en resa redan nu i maj. Blir nästan lite avundsjuk.

Jag beundrar ditt mod.

Mr.T sa...

Coolt. Låter jättekul!! Du får nog Indy-poäng definitivt.

Fast, fundera på att välj en Xavier över Didier.

Själv e ja bara en indy-wannabe :/

Erika sa...

Xavier it is! Han låter som en mycket intressantare franskis :)

Anonym sa...

Låter härligt!

H