fredag 16 april 2010

Niksipirkka

Håll i er nu, för nu skall Martha tipsa.

Alltid (läs: 2 ggr) då jag lagar pizza lagar jag dubbelsats deg (eftersom det bara skall vara ½ jästpaket per sats). Dessutom använder jag bara ½ burk tomatsås. Halva degen och halva tomatsåsen fryser jag sedan ner.

Så behändigt att bara ta fram så där kvällen före matbutikerna strejkar och tina upp i kylskåpet till nästa dag(som ju också är väldigt klimatsmart!).

Men vad har hon i den tredje burken då, undrar ni ju förstås. Jo det är ju skinkan som lämnade över och som också varit nerfryst.

Genialiskt! Eller hur?

5 kommentarer:

Mia sa...

Nästan äckligt genialiskt. Men good for you.

Avundsjuk, med tom frys sa...

Otrooooooooooooooooligt, fantastiskt!
Man blir helt knäsvag

Lina sa...

Jag är bara sååå nöjd över detta påhitt. Så enkelt, så eknomiskt, så ekologiskt liksom.

Mr.T sa...

Får jag å va med å va geni?

Får jag får jag får jag ... snälla?

Lina sa...

Hm...men det är ju nog min idé. Duger det om jag säger "lite genialisk"?