måndag 26 april 2010

Hälsan själv

Som vanligt när jag kom hem idag var jag superhungrig och hade blodsockernivån nere vid tårna. Till min smala lycka hade jag maletkött i kylskåpet och kunde snabbt svänga ihop spagetti och morosås med (håll i er nu) RIKTIG grädde. Alltså vispgrädd. Men ordentligt fett. I orange förpackning. En kollega till mig har nämligen lärt mig att matlagningsgrädde är djävulens påfund (typ) och jag kan hålla med om att det måste vara något skumt om något med bara 5% fett kan smaka som grädde. Nåväl, i såsen skvätte jag alltså en eller två eller flera skvättar grädde och kände mig rätt så rebellisk.

Nu känner jag mig ytterst hälsosam och blodsockernivån är återställd. Och så lite godis på det. Alles gut.

4 kommentarer:

SaraK sa...

Härligt! Kom ihåg att alla light-produkter är förbjudna from now on. (Men T sa att jag inte fick hota med djävulen mera. Lite väl grovt enligt hans tycke.)

Lina sa...

Jag lovar på heder och samvete! "Light" skall vara ett fult ord i vårt hushåll hädan efter. Djävulen kan vi gott och väl skippa.

Naja Navigerar sa...

Jag har slutat köra med matgrädde också. Den orange vispgrädden eller så får det vara helt.
Vi lär nog dö förr eller senare trots det här befarar jag.

Lina sa...

Men äh, där spräckte du bubblan. Trodde orange-grädde garanterade evigt liv. Nu känns det surt, mycket surt!