söndag 25 april 2010

El Stockholmo

Waddap waddaaaap!
Efter en 9 timmars resa från Helsingfors, via Åbo, via Vasa och sist och slutligen hem, startar jag laptopen och loggar in på facebook. Det första jag läser är ett mail av min medbloggerska Joakim Von Anka, där han(hon) skriver att det vankas smisk ifall jag inte skriver ett inlägg snarast!
Smisk känner jag inte för just nu.. (men håller det i åtanke för ett senare tillfälle) så håll till godo.

Studieresan till Stockholm var awsome! Vi besökte två olika ställen varav det etta, Fryshuset, var grymt coolt! Jag tänker inte gå närmare in på det, men det är förebyggande arbete, tidigt ingripande och aktivering i sin mest fabulösa form och jag blev totalt begeistrad i det hela!! Där finns bl.a. Sveriges största skateboardinghall, för att endast nämna en sak av tusen i den enormt stora ungdoms"gården", där ca.16000 nollåttor "hänger". Där stötte vi på den sötaste skejtaren jag har sett i hela mitt liv, grabben som var ca.6 år kom genast fram till oss, frågade varifrån vi var och visade upp sina skills. Jag fick behärska mig så att jag inte skulle sätta killen i fickan och ta hem honom.
Ifall ni nån gång har möjlighet att besöka stället, don't hasitate, do it! Tills dess hänvisar jag er till http://www.fryshuset.se/

För övrigt så gick en stor del av resan åt att åka båt, äta, att med glimten i ögat pika kollegorna så mycket som möjligt - fick även min beskärda del, t.ex. då jag hamnade att visa "Leg" (ID) när jag beställde cider på restaurangen, samt fnissa.
Igår kväll var vi på Dragshow på båten och skrattade så tårarna rann åt Miss Divet och hennes fantastiska show. Miss Divet herself hade tusen gånger snyggare ben än mig och inombords blev jag aningen bitter och avundsjuk...
...och nu funderar jag på att avbryta min 9år långa godisstrejk för att avnjuta dessa godispiller, som jag köpt i syfte att leka smartass och ge bort.
När miss Divet divat klart stod plötsligt Axl Rose framför mig. Han tycktes ha svårt att besluta ifall han skulle bjuda upp mig eller min skalliga manliga kollega, men till sist bestämde han sig för mig. Pga. hans velande tackade jag nej till tryckaren.
Den 9 timmar långa hemresan, efter 5 timmars nattsömn, är ett kapitel för sig. Men jag vill sända ett särskilt stort tack till Kristinestads bilbärgningsfirma!
Slutsatser:
- I mitt kollegie har jag manliga panadol- och buranakaniner.
- Jag ser fortfarande ut som en oskuldsfull 17åring (gör mig absolut inget med tanke på att jag fyller 27 och har åldersnoja)
- Efter 4 dagar av buffé mat, kan jag konstatera att min mage INTE diggar detta. Samt att jag säkert gått upp 5kg.
- Drinken Mojito är något av de äckligaste drycker jag smakat.
- Rom och kaviar är överreklamerat.
- Torgförsäljarna i Sthlm säljer sparris för brinnande livet och ger gärna rabatt.
- Kryssningar är sooo 1990's, men karlarna i min åldersgrupp, 80talisterna ombord(förutom wannabe Axl) fick mer än godkänt!
He va gorr bra med andra ord! Men nu behöver jag sömn för det snurrar http://www.youtube.com/watch?v=QfU-4Y4_akY i min skalle.
G'Night Folks!


12 kommentarer:

Mia sa...

Nice to have u back. Har ju fundera var du ha varit!
Ojojoj. Känns som om du ha vari med om mer än vad jag har på 2år :D

Lina sa...

Du slipper smisk för den här gången. Kul med så trevlig arbetsresa.

Anonym sa...

ååh va ja saknar er seijer. vet int varför jag skriver det i samband med detta inlägg för jag tänker det varje varje gång jag läser era härliga berättelser, men eniweis.. good work!

pussar, kramar o klapp på stjärten!
sandis

Lina sa...

Åååh vi saknar dig också! Du måste kommentera mera så saknaden inte blir oöverkomlig för oss :)

Mia sa...

:D Puss å knip i stjärten Sandis.

Mia sa...

Jag undrar oxå vem som ska få snygg pillrena :S

Lina sa...

Tänkte samma. Undrar om hon kan va så fräck så hon håller allt för sig själv?

Erika sa...

Saknar dig också Sandis! Inte så länge kvar nu, snart e de sommar :) Pusi pusi!

Har int bestämt mig vem som skall få pillrena, e de nån som e sugen månne? Jag har också en ask med "super strong manly mints".

Anonym sa...

Jag trodde helt på riktigt att du fotat Mariah Carey på midnightshowen. Sen läste jag texten. Det är lustigt för i Thailand såg jag också en transa som uppträdde som M. Carey. Kanske hon är en transikon, vad vet jag.

H

Anonym sa...

Snyggopiller kunde de sälja i alla matbutiker. Det borde förbaskat vara en mänsklig rättighet.

H

Lina sa...

Sant. Ropen skalla, Snyggpiller åt alla!

Anonym sa...

ok. I will do that Linssi! (truth to be told så har jag ända tills igår då jag tog mig en minut för att kolla över kommentarsfunktionen trott att man MÅSTE ha ett google-account för att få kommentera, vilket är för invecklat för mig juh).

Riili riili miss er faktist, måste upprepa så att det säkert inte undgår nån, men snart kommer jag hem, då vill jag catcha upp med er alla!

Och ja, snyggpiller for all mankind, eller åtminstone till mig!

kramar (vågar mig inte på andra oanständigheter denna gång)!

(nu känns det som om det blev några för många (...) i detta meddelande). äh.

oao.