torsdag 22 april 2010

Kela & IF i mitt hjärta

Alla ni där ute som planerar in att prova på en frontal-krock i sommar. Skippa det. Förutom all bedrövelse som kommer från det så åker man dessutom på en nästan 200e räkning p.ga att försäkringsbolaget (IF) vägrar betala hela summan av sjukdagpenningen som Kela betalat ut. Det ni.

Alltså.. 200 lusidorer fattigare (eg. mycket mera om man räknar allt, men har tappat kollen)
3 ärr
Ojämn knäskålsled
Ett helsikes massa ringande
Ett helsikes till papperskrig
Och ett tålamod som tagit SLUT

Inte helt pjåkigt.




Kelas resonemang är dessutom helt lysande. Om detta inte varit ett försäkringsfall så skulle jag inte behöva betala tillbaka. Logiken är slående.

6 kommentarer:

Lina sa...

Det är för j-vligt helt enkelt.

Anonym sa...

Jag fattar ingenting men det är säkert orättvist o taskigt.

H

Mia sa...

En förenkling: Jag hamnar att betala 200e för att bli påkörd. Nice deal.

Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lina sa...

Jag gillar hur du hänger ut IF här på bloggen. Nu har vi både dom och aktia emot oss. Var ska detta sluta?

Hoppas fortfarande på Riska. Ett hus var det alltså jag önskade.

Mia sa...

Jo, jag har inga problem att hänga ut IF både på det ena och andra stället.