måndag 12 april 2010

Fräscht

I lördags besökte jag ett av stadens caféer. På ett av wienerbröden i disken fanns ett hårstrå. Långt sådant.

Jag (viskande): Det är ett hårstrå på ett wienerbröd.
Flickan i kassan: Ett runt eller avlångt?
Jag: På det där avlånga.

Flickan går och hämtar fel wienerbröd och ger det till mig.

Jag (fortfarande viskande): Nej alltså jag ska inte ha det. Jag sa att det var ett hårstrå på ett av dem. Där längst fram.
Hon (inte så mycket viskande): JAHAA. ETT HÅRSTRÅ.

Så gick hon och la tillbaka wienerbrödet hon trodde jag ville ha och lämnade wienerbrödet med hårstrået kvar on display. Med hårstrå och allt.

Så att. T - U - R att jag sa till.

6 kommentarer:

Mia sa...

Jo, inget ljushuvud direkt :)

Mia sa...

Jo, inget ljushuvud direkt :)

Mr.T sa...

Du hade så stark åsikt så du måste skriva det dubbelt ? :D

Mia sa...

Jo, ja tänkte t.o.m skriva de men orka sen int :D

Naja sa...

Haha :) Du har formligen räddat världen märker jag. Tönt cafékassaflicka.

Lina sa...

Ja men precis. Men till vilken nytta? Jag skall sluta vara så godhjärtad.