torsdag 22 april 2010

Hemlis

Jag har haft en sjuk bubbla på mitt finger i några dagar. Idag upplyste systeryster mig vänligt att det är en vårta. Hon kommenterade saken på följande sätt:

Det är ganska äckligt att ha vårtor.

Jag kontrade med:

Det är ännu äckligare med 18.

Nu kanske ni funderar vad jag hade för point med det, men till saken hör att min allra mörkaste och hemligaste hemlighet är att jag faktiskt hade 18 SAMTIDIGT i lågstadiet (och en på foten).

Du sprang ju varje rast till hälsosystern och frös dem, fortsatte Mia håna. Men det stämmer inte ens. Det var faktiskt bara en gång i veckan.

Kan någon annan berätta något äckligt om sig själv så jag slipper blotta mig ensam. Vad är er allra mörkaste och hemligaste hemlighet?

3 kommentarer:

Mia sa...

Det äckligaste jag för tillfället kan komma på är vä den gång jag snabbt kastade i mej (på ett drickande sätt) en youghurt som hade ett mögligt lager på sej. Jag hade så bråttom att jag inte såg på yoggisen före jag drack den.

Detta var iofs ingen mörk hemlighet, men det VAR äckligt.
Kan inte jämföras med 18 vårtor dock.

Anonym sa...

Jag hade en gång en liten smutsfläck under ena sockan, men det är nog det äckligaste jag kan komma på. Annars är jag nog faktiskt perfekt. Vårtor? Vad är det?

H

Lina sa...

Det där med youghurten är äckligare än alla vårtor i världen. Jag har som sagt fobi när det kommer till äckel med mjölkprodukter. Kan inte äta med samma joggisked som någon annan eller dricka ur någon annans mjölkglas.

Hannas socka räknas inte ens i Kokkola. Försök pånytt!