torsdag 22 april 2010

Min morgon

Hur ställer ni andra väckarklockan till morgonen?

Jag har min första väckningen på 4.45. Det är min "somna-om-underbart-skönt-för-det-är-ännu-länge-till-morgonen"-ringning.

Nästa ringning är 6.30. Det är min "snart-dags-att-stiga-upp-men-ännu-hinner-du-njuta".

6.45 ringer det för att påminna om samma sak.

6.55 betyder "sista-chansen-nu" .

7.00 ringer det för att jag borde stiga upp och slutligen ringer det 7.05 då jag eventuellt stiger upp. (Ibland snoozar jag några fem-minutare ännu efter det här, men då får jag farligt brått).


Jag har många gånger funderat om jag borde lämna bort den där 4.45 ringningen, men så har jag kommit fram till att jag inte vill mig själv så illa, så den är kvar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du skojar väl! 4:45?

H

Mia sa...

Ja, den tiden får ju H ännu sina nattliga samtal!!

Anonym sa...

Om jag på riktigt måst stiga upp 7 brukar jag sätta den på 6:55. Men men... stör du int din hälsosamma djupsömn på det där sättet? Vad säger Mr T om saken? Vaknar int han med? Eller skämtar du bara? Är det jag som är onormal? Hjälp!

H

Lina sa...

Nej det är nog riktigt på riktigt. Förr klagade Mr T och påstod att han inte fick sömn efter mina ringningar men nu sover han igenom alla. Han blev själv förvånad när han läste det här inlägget :D Så kan det gå.

Jag kan förövrigt rekomendera det!

Lina sa...

Han blev alltså förvånad att väckningen börjar 4.45.