lördag 3 april 2010

Ris åt aktia

Jag hatar dåliga internetsidor. Endast företag som inte har internetsidor är värre. Den absolut sämsta internetsidan (alla kategorier) är Aktias fastighetsförmedling. Den är totalt värdelös. Vi har ganska nyligen köpt bostad men jag håller ändå upp ögonen ifall man sku hitta något större, bättre och billigare. Men Aktias sidor undviker jag som pesten och således går de miste om en eventuell kund. HA!

Det händer sig dock att jag någon gång irrar mig dit och varje gång blir jag lika irriterad.
  • Man måste gå igenom alla objekt för att se ifall det kommit till någon ny. Och oftast har det ju inte det så man bläddrar genom samma sak hundra gånger.
  • Om man väljer att öppna ett objekt i en ny tab blir sidan gammal innan man hunnit titta på den. Gah! Jag sliter mitt hår.
  • DESSUTOM kan man inte länka till ett objekt. Dubbel-gah! Riktigt riktigt dåligt Aktia. Skäms.
Som den lokalpatriot jag är kan jag endast ge beröm åt Riska som uppfyller alla krav jag har på en fastighetsförmedlar-sida.

Ps. I smyg hoppas jag att de på Aktia fastighetsförmedling läser det här inlägget, tar det till sig och gör bättring. Känns som att chansen är stor.

Ps2. I smyg hoppas jag också att de på Riska läser detta och ger mig en present för god reklam. (Typ ett hus eller nåt). Vi håller tummarna.

4 kommentarer:

Mr.T sa...

Språkpolisen to the rescue!!!
Det finns inga internetsidor utan webbsidor.

mvh.
Språkvårdaren T

Mr.T sa...

PS. Det heter PPS och inte Ps2 :P

Lina sa...

Tåmejtou tåmaatou säger jag då!

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med. Jag blir lika arg jag oxå då man ska in på aktias sidor. Riska e ju så enklet och okomplicerat. Riska.fi och så kommer man till en enkel men bra hemsida. Riskas sidor e de som man nästan kollar oftast för att det är så lätt.

h.y