måndag 26 april 2010

Hamster

Systeryster bekräftade mina farhågor att fabrikerna har lock-out under veckan och butikshyllorna börjar gapa tomma. Således gasade jag iväg till butiken alldeles just för att i panik köpa kött till Vappen.

Det kändes lite pinsamt att liksom rusa på köttdisken direkt så istället strosade jag runt mycket lugnt och köpte lite annat smått och gott. Samtidigt visslade jag lite nonchalant så att alla sku förstå att jag minsann inte var ute efter att hamstra schött, jag bara råkade bli i jättebehov av apelsiner och halloumi på kvällskvisten.

Döm om min förvåning när jag inte fick tag på rätt kött (aka. tunna kycklingfiléer) på första butiken. Så med andan i halsen rusade jag vidare till nästa affär där hyllorna formligen dignade av varor. Därför passade jag på att langa lite maletkött till systeryster, while i was at it.

FYI kan jag då meddela att om du vill köpa kött så skall du gå till butiken mitt i stan, inte den som är på sidan om. Okej?

13 kommentarer:

Fisklös till helgen? sa...

Pratar vi HH? Hörde just annars att lockouten tar slut imorgon kl 22.00!

Lina sa...

Sicket antiklimax! Här trodde ju jag att jag skulle sitta som enda människa på vappen och njuta av kött. Samtidigt skulle jag skratta rått åt alla som blivit utan och fick äta gröt. Bah! Kunde de nu inte ha hållit ut ens lite längre. Nu känns det ju väldigt överreagerat att köpa vapp-kyckling redan på måndagkväll. Dubbel-bah!

Den samme sa...

men VUXET! :) Det är massor med vuxenpoäng i hamstring!

Lina sa...

Jo, mera poäng än jag egentligen skulle vilja ha. Jag skäms lite nu i efterhand att jag på riktiga ilade iväg till butiken så där. Ska vi aldrig prata om det här igen?

Lina sa...

Jag for ensam. Hann inte ens vänta på Mr T. Speed är inte hans mellannamn.

Jå maletköttet känns också som ett impulsköp. Men du måste ta det. Jag har redan spagetti och morosås upp till översta hyllan i kylskåpet.

Vi överdrev kanske lite va?

Mia sa...

Du ila som om det brann i knutarna. "Köttet tar sluuuuut."
Men jo, vi tog kanske lite i denna gång. Kanske.
Men man vill ju inte svälta ihjäl under 3dagar. Jag som är mager från förr!

Mia sa...

Jag såg redan fram för mej hur jag skulle skicka iväg J och fiska hem föda :D Jag skulle stå vid spisen och vyssja Valter, trösta och säga att vi nog snaaaart får mat.

Lina sa...

Och Tomppa skulle springa i skogen bakom vårt hus, iförd en läderbit över familjejuvelerna och med ett spjut i handen. Men han skulle nog inte kuna döda något djur, istället skulle han plocka rötter och granskott.

Mia sa...

Ja...Tur att vi ha hamstra med andra ord. Ifall att, liksom.

Lina sa...

Jo, tur. Det är för kallt att springa ute i bara lädertanga ännu.

Mia sa...

Jo, helt klart.

Borde man hamstra morötter? sa...

All well that ends well! med andra ord.
Slut på hamstringssnacket?

Lina sa...

Vadå hamstring? Det är väl ingen som hamstrat något här. Inte jag iaf. ALDRIG. (Vi sku ju int prata om det där mera.)