lördag 3 april 2010

Salmonella?

Jag glömde bort att det är varmt ute idag. Ingen kan ju direkt klandra mig för att jag lämnat på vintermode efter denna rekordvinter.

Jag räknade således med att temperaturen i bilen låg runt noll-strecket. Därför lämnade jag maten i bilen när jag efter butiken for via mamma och pappa. Där lämnade jag en timme eller två.

Det viktigaste (frysvarorna och ölen) tog jag naturligtvis ut och lånade utrymme i mammas och pappas kylskåp/frys. Men resten lämnade alltså i bilen. Resten = mjölk, lax, kyckling, maletkött och annat som trivs bäst i kalla temperaturer. När jag kom ut till bilen märkte jag dock att det nog inte var så kallt som jag räknat med.

Min fråga är: skulle ni våga äta mat som legat 1-2 timmar i solvarm bil?

Ps. Jag tänker inte berätta om detta åt Mr T. (Undantagsfall är om han blir matförgiftad).

5 kommentarer:

Mia sa...

Knepig sits.. Tror nog jag skulle våga mej på. Och hoppas på det bästa!
Själv lämnade jag mat på spisen i några timmar utan att lägga det i kylskåpet (eftersom det var så varmt när jag for hemifrån) Och det tänker jag nog banne mej äta. För mycket mat att slänga bort :S
Fingers crossed nu bara.

Hygienpass sa...

Ett fall för fadern? Kanske bäst att slå en signal å fråga? :)

Lina sa...

Kycklingen åt vi igår och vi mår fortfarande bra. Men får se om vi kan säga det samma efter att vi ätit laxen idag.

samma sa...

Bra lita till syn, lukt och smak!

Mia sa...

Bea knep. Om man har synen i behåll efter att man ätit så kan man konstatera att maten var bra!