onsdag 28 april 2010

Kundvagn heter de visst

Visste ni att det finns kärror på butiken? Som man kan gå runt med samtidigt som man handlar? Att sätta sina varor i alltså.

Här har jag (tydligen) gått och trott att man liksom måste gå och balansera sina varor i famnen eller bära dem i en jättetung korg (så att man måste gå snett för att balansera upp vikten i den ena armen).

En liten känga vill jag ändå ge "den-stora-butiken-med-grön-logo" för att de har så förskräckligt långa kärror. En späd kvinna på 165 får minsann kämpa i kurvorna för att inte komma ur bana. Det finns ju vagnar för handikappade, för föräldrar, för föräldrar med tvillingar och för småbarn. Kunde man inte designa en kundvagn för oss som inte handlar så mycket, men som ändå handlar så mycket så vi gärna använder vagn?

Undrar om jag känner någon produktdesigner som skulle kunna fixa en sådan. Hm...låt mig tänka.

Det är jättesvårt i kurvorna ju!

5 kommentarer:

Mia sa...

Jag VET. Det är ju jätte besvärligt!

Mia sa...

Dessutom är de så förskräckligt höga att jag känner mej som en dvärg och att jag är rädd att någon tror attstorasyster är ut och skuttar lillebror när jag har Valter med mej :S

Lina sa...

Är du rädd att trilla över kanten i kärran också när du sedan skall plocka upp varorna på bandet?

Mia sa...

Jo. Snälla bullen, hjälp mej!

Lina sa...

Du måst kanske ha me ett sånt där strykbräde som Hanna pratat om i sin blogg.