onsdag 14 april 2010

Totally glass

Hanna har ålderskategoriserat lösglass-smakerna. Romrussin hör tydligen till tanter och farbröder och jag kan bara hålla med.

Gissa om inte just romrussin var Mias favoritsmak när hon var liten. Ytterst lillgammalt vill jag påstå. Men sån var hon. Inte bara då det kom till glass.

Minns inte vilken favoritlösglass jag hade som liten. Men min favoritpappersglass (eller "håll i glass" som systrarna så pedagodiskt kallar det) just nu är Totally black. Sååå gott.

Vilken är din favorit-"håll i glass"?

6 kommentarer:

najanavigerar.ratata.fi sa...

Vad är en "håll i glass"? Antar att du menar en färdigt packad glass. Men namnet för en mera till tankar om att du inte själv håller i lösglassen. Att du blir matad alltså.

Min favorit "håll i glass" var förr lakritspuck, äter nu också Totally Black men den med vaniljglass inuti var fräschare. Sen är Solero med Tropic-smak god.
Och jo! GRODGLASS fanns det förr ngt som hette. En grodformad vaniljpinne med päron "isglass" utanpå. MUUMS. men den som sagt dog ut med takten av mina mjölktänder ramlade.

Lina sa...

Det är egentligen bara i närvaro av systersönerna som det heter "håll i glass" och det syftar alltså på det att de kan hålla i glassen själv (och inte bli matad med sked från en skål).

Då vi ändå är inne på det här med glass ska jag erkänna något som jag nästan skäms lite för. Jag kan nämligen inte bita i glass som vuxna ska kunna. Istället "biter" jag med läpparna.

Don't judge me. Please.

Naja Navigerar sa...

Int ska man ju bita i glass! Man ska bita med läpparna, precis som du gör. Och jag. Annars ilar det och man får fula skrapsår i glassens yta osv.
Din stil är den enda stilen ;)

Men menar du att du läppbiter dig igenom en puckglass också? Då blir det lite klottigt väl?

Lina sa...

Och här har jag gått och trott att jag gjort fel. Trodde det var det ultimata vuxenbeviset liksom. Tack för att du öppnat mina ögon.

På en puckglass biter jag av glasyren och läppbiter resten. Jag gissar att det också är helt rätt? Eller?

Mia sa...

Verkar som om man är rätt om man äter Totally black. Har aldrig provat men Solero Tropic e min favvo. Eller det är oavgjort mellan den och Magnum mandel.

Läppbiter gör väl alla med lite självbevarelsedrift, Lina.

Mia sa...

P.s Jag var icke lillgammal som liten. Romrussinen till trots.